Salı, Ocak 20, 2015

Trabzon Hurmalı Cheesecake

Merhabalar, Bugün hurmalı cheesecake tarifi versem nasıl olur sizce? Hemen tarifine geçeyim..))Fotoğraflar gece telefonla çekildiğinden ancak bu kadar oluverdi..))
Malzemeler,Tabanı: 150 gr tereyağ,3 yemek kaşığı şeker,1 paket vanilya şekeri,minicik tuz,limon kabuğu rendesi ve alabildiği kadar un.Hepsini yoğurup yağlanmış kelepçeli kalıba tabanlık olarak döşeyin.
Üzeri İçin:1 Paket süzme yoğurt,1 paket krem beyaz,1 su bardağı şeker,3 yumurta,3 adet hurma püresi,3 yemek kaşığı un..Hepsini çırpıp kalıba döküp ısınmış fırında yaklaşık 35-40 dk kadar pişirip bekletin.Ilınınca fırından dışarı çıkarıp havalandırın. Tepesi için isteğinize kalmış süslemesi.. Ben Pican cevizleri 1 yemek kaşığı şeker,1 yemek kaşığı bal ve 1 tatlı kaşığı tereyağ ile çevirip karamelize edip üzerine dökmüştüm. Afiyetler olsun..

6 yorum:

Unknown dedi ki...

hurmayı çok severim.denemek için not aldım.ellerine saglık.

akasyakokusu dedi ki...

Ablacım çok güzel görünüyor..Hurma varsa bende varım.

Özgen dedi ki...

Eline sağlık hurmalısı da ayrı bir lezzetli olur heralde sevgiler

Unknown dedi ki...

Özgün bir tarif olmuş. Çok beğendim ve bir an önce bende yapmak istiyorum. Ellerine sağlık canım ;)

Unknown dedi ki...

Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

Bir Giresunlu olarak pek beğendim harika olmuş.bit.ly/1SYXLaE